Harmonogram konferencji
08:00 – 10:00 | Rejestracja Uczestników |
09:15 – 09:45 | Przerwa kawowa |
Część wykładowa
10:00 – 10:10 | Rozpoczęcie konferencji |
10:10 – 11:20 | Blaski i cienie komunikowania interpersonalnego – zarządzanie w edukacji |
---|---|
sala główna | prof. dr hab. Zbigniew Nęcki |
Wykład skoncentrowany będzie wokół omówienia czynników
usprawniających procesy komunikacyjne w edukacji. Wśród nich
znajdą się m.in.: poziom wiedzy, motywacja, ewaluacje,
spójność zachowania czy umiejętność reagowania na kryzysy i
trudności. Celem tego przeglądu będzie znalezienie elementów
dyskursu edukacyjnego, które mogą być źródłem problemów
komunikacyjnych, szczególnie w organizacjach oświatowych.
Podczas wykładu przyjrzymy się też banalnemu zachowaniu, jakim jest rozmowa, jako subtelnej grze poziomów życia emocjonalnego, intelektualnego, społecznego i środowiskowego. Kolejnym punktem wystąpienia będzie przeanalizowanie kontaktów edukacyjnych pod kątem niesionych przez nie treści, realizowanych w nich procesów oraz ich uczestników: firm, organizacji oświatowych i osób zaangażowanych w komunikację – ich roli społecznej, nawyków i osobowości. Porównamy również kanały komunikacji, czyli warstwę werbalną, wokalną i niewerbalną. Rozważania te pozwolą nam wyróżnić szesnaście postulatów poprawnej komunikacji. Podczas wykładu przybliżmy trzy najważniejsze z nich. |
11:20 – 11:50 | Pozytywna kultura organizacyjna szkoły |
---|---|
sala główna | prof. dr hab. Łukasz Sułkowski |
Wartości, normy i atmosfera pracy są kluczowe dla efektywności
zespołu. Na sukces szkoły w realizacji jej misji ogromny wpływ
ma pozytywna kultura organizacyjna. Tworząc ją, liderzy
umożliwiają również samorealizację członkom rady
pedagogicznej.
Przedmiotem wykładu będzie próba identyfikacji pozytywnej kultury organizacyjnej oraz opisanie warunków jej rozwoju. |
11:50 – 12:20 | Przerwa kawowa |
12:20 – 13:20 | Dyrektor szkoły: przyjaciel, ekonom, manager, lider czy przywódca – czego uczy nas syndrom 1410? |
---|---|
sala główna | dr Marek Skała |
Większość dyrektorów obejmując po raz pierwszy stanowisko, musiała rozwinąć kompetencje, które nie były niezbędne, aby być świetnym nauczycielem przedmiotowcem. Trzeba było nauczyć się zarządzać i motywować. Wspierać zespół i mu przewodzić. Niezależnie od stażu pracy rola dyrektora wymaga umiejętności podejmowania decyzji. Kiedy je już podejmujemy – w naszej placówce zachodzą zmiany. A nie wszyscy – zarówno nauczyciele, jak i rodzice – chcą tych zmian. Jak zatem wdrożyć je z sensem i dobrym efektem? Gdzie szukać inspiracji, pomysłów i rozwiązań? I w końcu – czy przydadzą nam się teorie zarządzania, np. reguła SMART (wyznaczania zadań) lub rozliczanie zadań zgodnie z zasadami MbO (zarządzanie przez cele)? Przecież rzeczywistość oczekuje od nas takiej wiedzy. O tym właśnie jest ten wykład. Jak inaczej spojrzeć choćby na bitwę pod Grunwaldem – czego uczą nas strategie zarządcze jej głównych aktorów? Jak szukać inspiracji w łatwo dostępnych źródłach, np. w krótkich wykładach TED, które trwają tylko 18 minut. Jak technikami mikroingerencji osiągać makroskutki? Jak skutecznie zarządzać placówką i motywować pracowników? I gdzie znaleźć na to wszystko pomysły lub gotowe rozwiązania. |
13:20 – 15:20 | Obiad |
15:20 – 16:20 | Jak mówi lider? Sztuka prezentacji bez tajemnic |
---|---|
sala główna | Tomasz Kammel |
Każdy dzień to setki krótkich rozmów, kilka dłuższych
dyskusji, a czasem też publiczna przemowa. Mówca i komunikator
to kolejne role, w które musi wcielić się dyrektor szkoły. Jak
im podołać? Co zrobić, żeby rozmowy były efektywne, a trema
nie utrudniała przemówień?
Trzeba zdobyć klucz do sukcesu w komunikacji i dołączyć go do pęku pozostałych umiejętności. Pomoże w tym wykład prowadzony przez Tomasza Kammela – dziennikarza, producenta, trenera – który w swoich działaniach wspiera radą osoby publiczne, członków zarządów, dyrektorów i kluczowych menadżerów firm i instytucji. Podczas jego wystąpienia, każdy uczestnik dowie się, jak budować więź i świetne relacje ze słuchaczami. Pozna tajniki mowy ciała – nauczy się wykorzystywać siłę gestów oraz swoją naturalna motorykę ciała. Przekona się, jak ważne jest pierwsze wrażenie i jak duża jest siła uśmiechu. Będzie to również doskonała okazja do zapoznania się z językiem lidera, który tworzą mocne, przyciągające uwagę sformułowania. To spotkanie nauczy, jak skutecznie komunikować. Jak sprawić, by rozmowa dała efekt, a trema stała się motywatorem. |
Część seminaryjna
16:50 – 17:40 | I sesja seminaryjna |
---|
17:50 – 18:40 | II sesja seminaryjna |
---|
18:40 – 20:00 | Czas wolny |
20:00 | Kolacja |
21:30 | Koncert gwiazdy wieczoru – zespół Feel |
od 22:45 | Wieczór integracyjny |
07:00 – 08:30 | Śniadanie |
08:45 – 09:35 | III sesja seminaryjna |
---|
09:45 – 10:35 | IV sesja seminaryjna |
---|
10:35 – 11:00 | Przerwa kawowa |
11:00 – 11:50 | V sesja seminaryjna |
---|
12:00 – 12:50 | VI sesja seminaryjna |
---|
12:50 – 13:15 | Przerwa kawowa |
13:15 – 14:05 | VII sesja seminaryjna |
---|
14:15 – 15:05 | VIII sesja seminaryjna |
---|
15:05 – 16:00 | Obiad |
16:00 | Zakończenie konferencji |