Harmonogram konferencji

Dzień 1.
19.03.2018 r.
08:00 – 10:00 Rejestracja Uczestników
09:15 – 09:45 Przerwa kawowa

Część wykładowa

10:00 – 10:10 Rozpoczęcie konferencji
10:10 – 11:20 Blaski i cienie komunikowania interpersonalnego – zarządzanie w edukacji
sala główna prof. dr hab. Zbigniew Nęcki
Wykład skoncentrowany będzie wokół omówienia czynników usprawniających procesy komunikacyjne w edukacji. Wśród nich znajdą się m.in.: poziom wiedzy, motywacja, ewaluacje, spójność zachowania czy umiejętność reagowania na kryzysy i trudności. Celem tego przeglądu będzie znalezienie elementów dyskursu edukacyjnego, które mogą być źródłem problemów komunikacyjnych, szczególnie w organizacjach oświatowych.

Podczas wykładu przyjrzymy się też banalnemu zachowaniu, jakim jest rozmowa, jako subtelnej grze poziomów życia emocjonalnego, intelektualnego, społecznego i środowiskowego. Kolejnym punktem wystąpienia będzie przeanalizowanie kontaktów edukacyjnych pod kątem niesionych przez nie treści, realizowanych w nich procesów oraz ich uczestników: firm, organizacji oświatowych i osób zaangażowanych w komunikację – ich roli społecznej, nawyków i osobowości. Porównamy również kanały komunikacji, czyli warstwę werbalną, wokalną i niewerbalną. Rozważania te pozwolą nam wyróżnić szesnaście postulatów poprawnej komunikacji. Podczas wykładu przybliżmy trzy najważniejsze z nich.

11:20 – 11:50 Pozytywna kultura organizacyjna szkoły
sala główna prof. dr hab. Łukasz Sułkowski 
Wartości, normy i atmosfera pracy są kluczowe dla efektywności zespołu. Na sukces szkoły w realizacji jej misji ogromny wpływ ma pozytywna kultura organizacyjna. Tworząc ją, liderzy umożliwiają również samorealizację członkom rady pedagogicznej.

Przedmiotem wykładu będzie próba identyfikacji pozytywnej kultury organizacyjnej oraz opisanie warunków jej rozwoju.

11:50 – 12:20 Przerwa kawowa
12:20 – 13:20 Dyrektor szkoły: przyjaciel, ekonom, manager, lider czy przywódca – czego uczy nas syndrom 1410?
sala główna dr Marek Skała

Większość dyrektorów obejmując po raz pierwszy stanowisko, musiała rozwinąć kompetencje, które nie były niezbędne, aby być świetnym nauczycielem przedmiotowcem. Trzeba było nauczyć się zarządzać i motywować. Wspierać zespół i mu przewodzić. Niezależnie od stażu pracy rola dyrektora wymaga umiejętności podejmowania decyzji. Kiedy je już podejmujemy – w naszej placówce zachodzą zmiany. A nie wszyscy – zarówno nauczyciele, jak i rodzice – chcą tych zmian. Jak zatem wdrożyć je z sensem i dobrym efektem? Gdzie szukać inspiracji, pomysłów i rozwiązań? I w końcu – czy przydadzą nam się teorie zarządzania, np. reguła SMART (wyznaczania zadań) lub rozliczanie zadań zgodnie z zasadami MbO (zarządzanie przez cele)? Przecież rzeczywistość oczekuje od nas takiej wiedzy.

O tym właśnie jest ten wykład. Jak inaczej spojrzeć choćby na bitwę pod Grunwaldem – czego uczą nas strategie zarządcze jej głównych aktorów? Jak szukać inspiracji w łatwo dostępnych źródłach, np. w krótkich wykładach TED, które trwają tylko 18 minut. Jak technikami mikroingerencji osiągać makroskutki? Jak skutecznie zarządzać placówką i motywować pracowników? I gdzie znaleźć na to wszystko pomysły lub gotowe rozwiązania.

13:20 – 15:20 Obiad
15:20 – 16:20 Jak mówi lider? Sztuka prezentacji bez tajemnic
sala główna Tomasz Kammel 
Każdy dzień to setki krótkich rozmów, kilka dłuższych dyskusji, a czasem też publiczna przemowa. Mówca i komunikator to kolejne role, w które musi wcielić się dyrektor szkoły. Jak im podołać? Co zrobić, żeby rozmowy były efektywne, a trema nie utrudniała przemówień?

Trzeba zdobyć klucz do sukcesu w komunikacji i dołączyć go do pęku pozostałych umiejętności.

Pomoże w tym wykład prowadzony przez Tomasza Kammela – dziennikarza, producenta,  trenera – który w swoich działaniach wspiera radą osoby publiczne, członków zarządów, dyrektorów i kluczowych menadżerów firm i instytucji. Podczas jego wystąpienia, każdy uczestnik dowie się, jak budować więź i świetne relacje ze słuchaczami. Pozna tajniki mowy ciała – nauczy się wykorzystywać siłę gestów oraz swoją naturalna motorykę ciała. Przekona się, jak ważne jest pierwsze wrażenie i  jak duża jest siła uśmiechu. Będzie to również doskonała okazja do zapoznania się z językiem lidera, który tworzą mocne, przyciągające uwagę sformułowania.

To spotkanie nauczy, jak skutecznie komunikować. Jak sprawić, by rozmowa dała efekt, a trema stała się motywatorem.

Część seminaryjna

16:50 – 17:40 I sesja seminaryjna
17:50 – 18:40 II sesja seminaryjna
18:40 – 20:00 Czas wolny
20:00 Kolacja
21:30 Koncert gwiazdy wieczoru – zespół Feel
od 22:45 Wieczór integracyjny
Dzień 2.
20.03.2018 r.
07:00 – 08:30 Śniadanie
08:45 – 09:35 III sesja seminaryjna
09:45 – 10:35 IV sesja seminaryjna
10:35 – 11:00 Przerwa kawowa
11:00 – 11:50 V sesja seminaryjna
12:00 – 12:50 VI sesja seminaryjna
12:50 – 13:15 Przerwa kawowa
13:15 – 14:05 VII sesja seminaryjna
14:15 – 15:05 VIII sesja seminaryjna
15:05 – 16:00 Obiad
16:00 Zakończenie konferencji

x

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje zawarte w cookies wykorzystujemy m.in. w celach statystycznych, funkcjonalnych oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.